Technik organizacji turystyki

    • Technik organizacji turystyki
      • Technik organizacji turystyki

      • 30.04.2025 19:49
      • Do zadań technika organizacji turystyki należy kompleksowe świadczenie usług turystycznych, czyli: przyjmowanie zleceń klientów, programowanie imprez, kalkulowanie zamawianych świadczeń, czuwanie nad prawidłową realizacja zamawianych usług, planowanie tras podróży i dokonywanie rezerwacji w hotelach dla klientów, kreowanie podaży usług turystycznych dla klientów krajowych i zagranicznych, słowem profesjonalna obsługa turystów.
      • Kształcenie zawodowe obejmuje dwie kwalifikacje, z których uczeń zdaje egzaminy:

         

        1. Przygotowanie imprez i usług turystycznych
        2. Obsługa klienta oraz rozliczanie imprez i usług turystycznych

         

        Absolwenci kierunku Technik organizacji turystyki mają szerokie możliwości znalezienia zatrudnienia w sektorze usług turystycznych. Jako wykwalifikowani pracownicy biur podróży, mogą pracować zarówno przy bezpośredniej obsłudze klienta, jak i w zapleczu administracyjno-biurowym, a także poprowadzą własną firmę turystyczną Przed absolwentami stoi szeroki wybór stanowisk poczynając od pracowników/referentów wspomnianych biur podróży, a także informacji turystycznej, firm transportowych, firmach zajmujących się organizacją i promocją turystyki danego regionu oraz prowadzących sprzedaż biletów lotniczych i autokarowych. Wykształcenie zdobyte na tym kierunku daje również podstawy do pracy w obiektach hotelowych. Duży nacisk, który kładziemy na naukę języków obcych, co pozwoli naszym absolwentom na szukanie pracy zarówno w kraju jak i poza jego granicami. Uzyskany tytuł technika jest honorowany na terenie całej Unii Europejskiej.

         

        Model absolwenta

        Technik organizacji turystyki to osoba, która ustala, koordynuje i nadzoruje realizację obsługi turystycznej, w celu uzyskania maksymalnych efektów finansowych i społecznych firmy, bada popyt oraz kreuje podaż usług turystycznych dla klientów krajowych i zagranicznych, współpracując z innymi uczestnikami rynku. Planuje trasy podróży i dokonuje rezerwacji w hotelach dla klientów; organizuje lub sprzedaje pełne grupowe wyjazdy służbowe lub urlopowe.

        Absolwent szkoły przygotowany jest do:

        - opracowywania programów imprez turystycznych i przygotowywania ofert turystycznych,

        - organizowania imprez turystycznych,

        - przyjmowania zleceń i realizowanie zamawianych usług turystycznych,

        - sporządzania umowy o świadczenie usług turystycznych polegających na organizowaniu imprez,

        - kalkulowania kosztów zamawianych świadczeń,

        - przygotowywania ofert turystycznych,

        - kalkulowania kosztów zamawianych świadczeń, obsługiwania klienta,

        - promowania usług przedsiębiorstwa organizującego imprezy turystyczne,

        - udzielania informacji turystycznej,

        - prowadzenia własnych firm.

      • Wróć do listy artykułów
      • Kontakt

        • Zespół Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących nr 6 w Łomży
        • administrator: admin@ekonomiklomza.pl
        • (+48) 86-216-62-63
        • ul. M. Kopernika 16, 18-400 Łomża
          Poland
        • sekretariat@ekonomiklomza.pl; zselomza@poczta.onet.pl
        • IOD Paweł Stankowski kontakt@iod24.eu
      • Logowanie